På nettet

Hvis du gerne vil have tekst læst højt kan du hente og installere programmet adgangforalle.dk
1. Hent og installer det gratis program; download her.
2. For at få teksten læst højt skal du markere den med musen først.
3. Klik på afspil. Teksten bliver sendt og kommer tilbage som lyd.
Din computer skal selvfølgelig have lydkort og højttalere.

Læs mere om Baptistkirken i Danmark.

I 2014 fejrede Danmarks ældste frikirke, BaptistKirken i Danmark, 175 års jubilæum.
BaptistKirken inviterede alle de andre frikirker til at være med til at fejre 175 år som frikirker i Danmark, idet baptisterne var de første af mange frikirker, og som i 1800-tallet og begyndelsen af 1900-tallet spredte sig ud i det danske land.

Du kan læse om baptismens historie på anabaptist.dk. Anabaptist.dk er igangsat af Teologisk Forum, en arbejdsgruppe i Baptistkirken i Danmark i anledning af reformationsjubilæet 1517-2017.

Om danske baptisters liv og lære siden 1839.

Her finder du litteratur om baptisthistorien enten som artikler du kan læse direkte eller downloade samt omtale og henvisning bøger om emnet.

ViggoWeb har frit leveret systemet til Vrå Baptistkirkes hjemmeside.
ViggoWebWorld, Viggos Web Verden, er om grafisk design, lystfiskeri m.m.m. fortalt og tegnet af webmesteren.

Udenfor kirken