Kristendomsklasse

Da vores børn (normalt) ikke er medlemmer af Folkekirken og ikke skal konfirmeres, går de ikke til konfirmantundervisning. I stedet for tilbyder vi dem i samme periode undervisning i kristendom, som også er meget relevant for børnene i  baptistkirken.

Da antallet af unge i 13 årsalderen i de enkelt kirker kan være lille, samler vi ofte de unge fra flere kirker til en samlet undervisning. Det giver bedre muligheder for kompetente undervisere, og de unge har godt af at og vil godt og være sammen med andre unge undenfor deres egne kirkerammer.

Vi bekendtgør hvornår og hvor vi opretter kristendomsklasser. Alle menighedens børn og andre interesserede tilbydes kristendomsundervisning, når de går i 7. eller 8. klasse. Har dit barn ikke modtaget en indbydelse ved starten af skoleåret i 7. klasse, så kontakt menighedens præst. Undervisningen begynder normalt i september og afsluttes ved en gudstjeneste i foråret.

Du er altid velkommen til at kontakte præst eller menighedsråd om kristendomsklasser.

pixabay/daleparker-jesus-5569573-800x450.png