En fri kirke
aktiviteter/gudstjeneste-20230930-212247-800x450.jpg
Lovsang i kirken

Vrå Baptistkirke er en frikirke. Vi holder til på Idræts Allé 4 i Vrå, tæt på Idrætscenter Vendsyssel og Vrå Skole.

Vi er et kristent fællesskab med troen på den treenige Gud fælles med andre kristne kirker. Jesu liv og lære, som det er beskrevet i Bibelen, er vores rettesnor. Gennem alt vort arbejde ønsker vi at pege på Jesus Kristus som verdens frelser og som den, der giver livet mening.

Det er vores ønske, at mennesker, som kommer i kirken, skal kunne føle sig godt tilpas og sige, her er godt at være. Vi værdsætter rummelighed, åbenhed og fællesskab mellem mennesker, og derfor er alle velkomne i kirke, også selvom man ikke er medlem.

Fri og demokratisk

Vi er som frikirke uafhængige af staten. Menigheden ledes på demokratisk vis af et menighedsråd og en række andre råd og udvalg, der er valgt af menighedens medlemmer og er baseret på medlemmernes frivillige indsats og økonomiske bidrag.

Medlemsskab

Medlemskab af Vrå Baptistmenighed kan opnås
– ved dåb efter personlig bekendelse af tro på Jesus Kristus
– ved overflytning fra anden menighed under forudsætning af, at vedkommende er døbt med bekendelsesdåben
– eller ved personlig bekendelse af tro på Jesus Kristus.

Medlemsskabet af en baptistkirke er frivilligt, og man kan melde sig ud ved blot at henvende sig til præsten eller formanden for menighedsrådet.

Fri men ikke alene

Vrå Baptistkirke er en selvstændig kirke og vi er sammen med andre baptistkirker i Danmark en del af BaptistKirken i Danmark.

Alle i Vrå kender baptistkirkenBaptistKirken i DanmarkHvad er baptister?Hvad er en frikirke?